Service

| Instellen e-mailadres

Onderstaande handleiding is gebaseerd op Microsoft Windows Mail 6.0. Microsoft Outlook Express, Microsoft Office Outlook heeft nagenoeg dezelfde functies. Wellicht worden de menu’s iets anders weergegeven. Overige e-mail programma’s kunnen hier van afwijken, maar zullen ongeveer dezelfde opties bieden.
 
Instellen e-mailadres

Om een e-mailadres in te stellen op Outlook klikt u op "Extra > Accounts…" Hierop verschijnt er een nieuw scherm, "internetaccounts". Klik nu op toevoegen. Er wordt nu gevraagd wat voor account u toe wilt voegen. Hier selecteert u "e-mailaccount" en klikt op "Volgende".

 
Instellen e-mailadres 2
 
Instellen e-mailadres 3

Er wordt gevraagd om de "weergegeven naam". Hier voert u uw naam, of de naam van uw bedrijf in. Dit is de naam die ontvangers van uw e-mail zien onder de aanduiding "Van". Vul dus hier de naam in waarvan u wilt dat uw ontvangers hun e-mails van ontvangen. Nadat u uw naam heeft ingevoerd klikt u op "Volgende".

 
Instellen e-mailadres 4

Hierna wordt gevraagd om uw "internet e-mailadres". Hier voert u het e-mailadres dat u aan het instellen bent in. Klik hierna weer op "Volgende".

 
Instellen e-mailadres 5

Nu komt u op "e-mailservers instellen". Ten eerste wordt er gevraagd om het type server voor inkomende mail.

Een server is een computer of een programma dat diensten verleent aan andere programma’s. U maakt via een server contact met het internet.

Hier geeft u "POP3" aan. Het volgende punt is "server voor inkomende e-mail". Hier typt u mail.internetadres.nl. "Internetadres" wordt dus vervangen door uw eigen internetadres. Vervolgens moet u de "naam van de server voor uitgaande mail" invullen. De naam van deze server hangt af van de provider waarbij u uw internetverbinding heeft afgesloten. De naam die u hier in moet vullen staat in uw papieren, maar u kunt de naam ook op deze website opzoeken door deze link te volgen. Zoek hierbij op de naam van uw provider. Klik nu op "Volgende".

 
Instellen e-mailadres 6

U komt nu bij "aanmelding bij internet-e-mail". Hier typt u eerst de "e-mailgebruikersnaam". Dit is de naam in uw e-mailadres, het deel voor het @ teken. Nu moet u het wachtwoord invoeren. Dit wachtwoord is u door Rootz aangeleverd. U krijgt de optie de computer dit wachtwoord te laten onthouden. U moet zelf beslissen of u wilt dat dit wachtwoord wordt onthouden of niet. Denk hierbij na of er meerdere mensen van deze computer gebruik maken, en of u wilt dat e-mail dusdanig makkelijk beschikbaar is. Voer het wachtwoord in, en vink "wachtwoord onthouden" wel, of niet aan. Klik hierna op "Volgende".

 
Instellen e-mailadres 7

Er wordt nu aangegeven dat de informatie compleet is. Er staat nog "mijn e-mail nu niet downloaden". Dit kunt u aanvinken als u de tot nu toe ontvangen e-mail nog niet naar uw Outlook wilt downloaden. Als u dit niet aanvinkt wordt al uw ontvangen e-mail automatisch gedownload. Klik op "voltooien" om deze instellingen toe te passen.

Adobe CC
Wordpress
Joomla
Maatwerk
Google Analytics
WooCommerce webshop