Service

| Layout e-mail

Onderstaande handleidingen zijn gebaseerd op Microsoft Windows Mail 6.0. Microsoft Outlook Express, Microsoft Office Outlook hebben dezelfde functies, wellicht worden de menu’s iets anders weergegeven. Overige e-mail programma’s kunnen hier van afwijken, maar zullen ongeveer dezelfde opties bieden.
 
Layout e-mail
Om uw briefpaper in te stellen gaat u naar Extra > Opties. Er opent zich een nieuw scherm. Klik in dit scherm op “Opstellen”.
 
Layout e-mail 2
Hier staan drie kopjes. “Berichtlettertype”, “Briefpapier”, en “Visitekaartjes”. Om uw briefpapier in te stellen hoeft u alleen onder het kopje “Briefpapier” te zijn. U klikt hier op “Nieuw…”. Er opent zich een nieuw scherm wat u uitleg biedt over wat het instellen van briefpapier inhoudt. U klikt hier op volgende.
 
Layout e-mail 3
U komt in dit scherm de achtergrond van uw briefpapier instellen.

U kunt ten eerste een afbeelding toevoegen. Dit doet u door op ‘Browsen…” te klikken. Er opent zich nu een schermpje waarin u een afbeelding van uw computer op kunt zoeken.
Het is belangrijk dat deze afbeelding zich bevindt in;
“C:UsersGebruikerAppDataLocalMicrosoftWindows MailStationery”
Waar nu “Gebruiker” staat komt uw eigen gebruikersnaam. U moet uw afbeelding hierin plaatsen voordat u de afbeelding als achtergrond voor uw briefpapier kan gebruiken. Als u uw afbeelding heeft toegevoegd door hem via “Browsen…” te selecteren, zal u de afbeelding in het voorbeeld zien verschijnen.

Houdt bij het kiezen van een achtergrond de leesbaarheid van de tekst in gedachten, als de achtergrond bijvoorbeeld donker is en de tekst ook, is deze moeilijk te lezen. U kunt de tekstinstellingen eventueel later zelf nog aanpassen.
Natuurlijk kunt u ook een afbeelding als een logo of foto toevoegen, let er dan later op dat de tekst hier niet overheen loopt.

Ook kunt u een positie aangeven. Deze positie geldt voor de achtergrond. U kunt hier de achtergrond naar boven, beneden, links, rechts, en midden verplaatsen.
Met “Naast elkaar” kunt u aangeven of u wilt dat een afbeelding zichzelf herhaalt. Als u bijvoorbeeld een patroon als achtergrond wilt voor uw gehele e-mail kunt u kiezen voor “Gehele pagina”. Maar als u alleen één maal uw logo wilt laten zien kunt u ook kiezen voor “Niet naast elkaar”. Zo zijn er verschillende mogelijkheden voor het weergeven van een achtergrond.

U kunt ook een achtergrondkleur aangeven. U kunt hier kiezen uit enkele basis kleuren. Houdt ook hierbij de leesbaarheid van uw tekst in de gaten.

Als u tevreden bent met deze instellingen, klikt u op “Volgende>”.
 
Layout e-mail 3
U kunt nu uw lettertype instellen, en hier een formaat en kleur voor kiezen. Probeer bijvoorbeeld het lettertype dat overal in uw huisstijl terug komt in te stellen, of een lettertype wat daar op lijkt. Als u tevreden bent met uw instellingen, klikt u op “Volgende>”.
 
Layout e-mail 4
U komt nu bij de volgende optie, het instellen van uw marges. Een marge is de ruimte tussen uw tekst en de rand van het document. Als u bijvoorbeeld bovenin uw logo heeft geplaatst, kunt u de marge zo instellen dat de tekst pas onder het logo begint.

U kunt de marge instellen per pixel, zo kunt u de positie precies instellen.

Als de positie van de tekst naar uw wens is klikt u weer op “Volgende>”.
 
Layout e-mail 5
Uw briefpapier is nu af. U kunt het briefpapier hier een naam geven, zodat u het later makkelijk terug kan vinden. Klik hierna op “Voltooien”.

U bent weer terug bij het vorige scherm. Hier kunt u selecteren waar u het briefpapier voor wilt gebruiken. Sla uw instellingen op door op “Toepassen” te klikken.
 
 
Layout e-mail 6
Om uw briefpaper in te stellen gaat u naar Extra > Opties. Er opent zich een nieuw scherm. Klik in dit scherm op “Handtekeningen”.
 
Layout e-mail 7
 
Layout e-mail 8
Klik nu op “Nieuw”. Er voegt zich een nieuwe handtekening toe aan de lijst handtekening.

U kunt ten eerste de naam wijzigen. Zo kunt u later de handtekening beter herkennen. U doet dit door te klikken op “Naam wijzigen”. Nu kunt u een nieuwe naam intypen.

Op dit moment heeft u een handtekening, maar er staat nog niks in. U kunt iets in uw handtekening zetten onder het kopje “Handtekening bewerken”. U kunt kiezen tussen tekst, of een bestand.
 
Layout e-mail 9
In het geval van tekst kunt u gewoon in het tekstvlak typen. Deze tekst verschijnt dan onder uw e-mail. U kunt hier bijvoorbeeld uw naam en uw contactgegevens invoeren.

U kunt in plaats van tekst ook een bestand toevoegen. Hiermee kunt u bijvoorbeeld een afbeelding vanaf uw computer toevoegen als handtekening.

Verder kunt u nog opties aangeven voor het gebruik van de handtekening. U kunt aangeven of u uw handtekening automatisch onder alle uitgaande berichten toe wilt voegen. U kunt dit doen zodat u uw handtekening niet telkens met de hand toegevoegd hoeft te worden.
Er is ook de optie “Geen handtekening toevoegen bij antwoorden of doorsturen”. Hierdoor stuurt u alleen de handtekening mee als u een nieuwe e-mail naar iemand doorstuurt.

Klik als u klaar bent met de instellingen van deze handtekening op “Toepassen”.

Adobe CC
Wordpress
Joomla
Maatwerk
Google Analytics
WooCommerce webshop